NATJEČAJ za dodjelu potpore u okviru mjere IV.3. »Stavljanje na tržište proizvoda ribarstva i akvakulture«
Klasa: 324-01/15-01/2414
Urbroj: 525-13/1081-19-33 od 11. VII. 2019. (208)
Na temelju članka 10. stavka 1. Pravilnika o uvjetima, kriterijima i načinu dodjele potpore u okviru mjere IV.3. »Stavljanje na tržište proizvoda ribarstva i akvakulture« za razdoblje 2017. – 2020. (Narodne novine broj 77/18), Ministarstvo poljoprivrede objavljuje
NATJEČAJ
za dodjelu potpore u okviru mjere IV.3. »Stavljanje na tržište proizvoda ribarstva i akvakulture«.
1. PREDMET NATJEČAJA
(1) Predmet ovoga natječaja su aktivnosti stavljanja na tržište proizvoda ribarstva i akvakulture sukladno članku 3. Pravilnika o uvjetima, kriterijima i načinu dodjele potpore u okviru mjere IV.3. »Stavljanje na tržište proizvoda ribarstva i akvakulture« za razdoblje 2017.-2020. (Narodne novine broj 77/18) (u daljnjem tekstu: Pravilnik).
(2) Pravilnik je dostupan na službenim mrežnim stranicama Narodnih novina (www.nn.hr) i Ministarstva poljoprivrede, Uprava ribarstva (u daljnjem tekstu: Ministarstvo) (https://euribarstvo.hr/).
2. PRIHVATLJIVI KORISNICI
Prihvatljivi korisnici su korisnici navedeni u članku 3. stavku 2. Pravilnika koji udovoljavaju uvjetima i kriterijima propisanim Pravilnikom i ovim natječajem.
3. PRIHVATLJIVI I NEPRIHVATLJIVI TROŠKOVI
(1) Prihvatljivi troškovi u okviru natječaja su troškovi propisani člankom 5. Pravilnika.
(2) Prihvatljivi troškovi u okviru natječaja su troškovi nastali od 16. studenoga 2018. godine izuzevši troškove koji se ne mogu potvrditi kontrolom na terenu u skladu s člankom 20. Pravilnika.
(3) Neprihvatljivi troškovi u okviru natječaja su troškovi propisani člankom 6. Pravilnika.
4. IZNOS I UDIO POTPORE
(1) Sredstva javne potpore za sufinanciranje na temelju natječaja iznose ukupno 6.500.000,00 eura u protuvrijednosti u kunama, od čega:
– 4.875.000,00 eura u protuvrijednosti u kunama – proračun Europske unije i
– 1.625.000,00 eura u protuvrijednosti u kunama – državni proračun Republike Hrvatske.
(2) Intenzitet javne potpore se utvrđuje u skladu s člankom 9. stavkom 2. i Prilogom III. Pravilnika te Prilogom I. natječaja.
(3) Najviši iznos potpore po korisniku na temelju natječaja iznosi 5.000.000,00 kuna.
5. OPRAVDANOST VISINE TROŠKOVA
Za potrebe članka 8. stavaka 16. i 17. Pravilnika, korisnik je dužan postupati sukladno Prilogu II. natječaja.
6. PODNOŠENJE ZAHTJEVA ZA POTPORU
(1) Jedan korisnik može podnijeti jedan zahtjev za potporu na temelju natječaja.
(2) Korisnik podnosi zahtjev za potporu na obrascu zahtjeva za potporu i obavezno prilaže dokumentaciju koja je propisana prilogom zahtjeva za potporu i njegov je sastavni dio.
(3) Obrazac zahtjeva za potporu i popis obvezne dokumentacije je dostupan na mrežnim stranicama Upravljačkog tijela (https://euribarstvo.hr/).
(4) Obrazac zahtjeva za potporu se popunjava u elektroničkom obliku te se potpisan i ovjeren od korisnika podnosi u tiskanom obliku preporučenom poštom ili osobno, zajedno s obveznom dokumentacijom, u zatvorenoj omotnici na čijoj poleđini treba čitko ispisati ime i adresu pošiljatelja i dostaviti je na adresu: Ministarstvo poljoprivrede, Uprava ribarstva, Ulica grada Vukovara 78, 10000 Zagreb s naznakom: »Natječaj za dodjelu potpore u okviru mjere IV.3. Stavljanje na tržište proizvoda ribarstva i akvakulture« – ne otvarati«.
(5) Rok za podnošenje zahtjeva za potporu počinje teći dan nakon objave natječaja u Narodnim novinama, a traje do 15. rujna 2019. godine.
7. PODNOŠENJE ZAHTJEVA ZA ISPLATU
(1) Zahtjev za isplatu se podnosi putem obrasca zahtjeva za isplatu koji je dostupan na mrežnim stranicama Upravljačkog tijela (https://euribarstvo.hr/), a u skladu s člancima 17. i 18. Pravilnika.
(2) Prilikom podnošenja Zahtjeva za isplatu korisnik je uz obrazac Zahtjeva za isplatu obavezan priložiti svu dokumentaciju koja će korisniku biti propisana prilogom zahtjeva za isplatu i/ili u odluci o dodjeli sredstava.
(3) Obrazac zahtjeva za isplatu se popunjava u elektroničkom obliku te se potpisan i ovjeren od strane korisnika podnosi u tiskanom obliku, preporučenom poštom ili osobno, zajedno s obveznom dokumentacijom, u zatvorenoj omotnici na čijoj poleđini treba čitko ispisati ime i adresu pošiljatelja i dostaviti je na adresu: Ministarstvo poljoprivrede, Uprava ribarstva, Ulica grada Vukovara 78, 10000 Zagreb s naznakom: »Zahtjev za isplatu – mjera IV.3. Stavljanje na tržište proizvoda ribarstva i akvakulture – ne otvarati«.
(4) Krajnji rok za podnošenje konačnog zahtjeva za isplatu je 1. siječanj 2021. godine.
PRILOG I.
INTENZITET JAVNE POTPORE
Na temelju članka 95. stavka 1. Uredbe (EU) br. 508/2014 Europskog parlamenta i Vijeća od 15. svibnja 2014. o Europskom fondu za pomorstvo i ribarstvo i stavljanju izvan snage uredbi Vijeća (EZ) br. 2328/2003, (EZ) br. 861/2006, (EZ) br. 1198/2006, (EZ) br. 791/2007 i Uredbe (EU) br. 1255/2011 Europskog parlamenta i Vijeća (SL L149, 20. 5. 2014.) (u daljnjem tekstu: Uredba (EU) br. 508/2014), intenzitet potpore iznosi 50 posto ukupnih prihvatljivih troškova u okviru operacije.
U slučaju kada je ispunjen jedan ili više kriterija iz Priloga I. Uredbe (EU) br. 508/2014, za operaciju se može ostvariti povećanje odnosno smanjenje intenziteta javne potpore za određeni broj postotnih bodova, kako slijedi:
Kriterij |
Povećanje/ smanjenje |
Broj postotnih bodova |
Intenzitet javne potpore (%) |
Operacija je vezana uz mali priobalni ribolov Pojašnjenje: operacija se odnosi na ulaganje u ribarsko plovilo ili korisnik vlasnik i/ili ovlaštenik povlastice vezane uz ribarsko plovilo u segmentu malog priobalnog ribolova * |
Povećanje | 30 | 80 |
Operacija se provodi na otocima Dugi otok, Vis, Mljet i Lastovo Pojašnjenje: aktivnost se provodi na navedenim otocima ili je sjedište/prebivalište korisnika na tim otocima |
Povećanje | 35 | 85 |
Operaciju provodi ribarska zadruga Pojašnjenje: korisnik je zadruga priznata po posebnim propisima |
Povećanje | 10 | 60 |
Operaciju provodi organizacija proizvođača, udruženje organizacija proizvođača ili međusektorska organizacija Pojašnjenje: korisnik je organizacija proizvođača, udruženje organizacija proizvođača ili međusektorska organizacija priznata po posebnim propisima |
Povećanje | 25 | 75 |
Operaciju provodi poduzeće koje nije obuhvaćeno definicijom malih i srednjih poduzeća Pojašnjenje: korisnik je veliko poduzeće, tj. poduzeće koje nije obuhvaćeno definicijom malih i srednjih poduzeća sukladno Preporuci Komisije 2003/361/EZ od 6. svibnja 2003. o definiciji mikro, malih ili srednjih poduzeća (SL L 124 od 20. svibnja 2003.) |
Smanjenje | 20 | 30 |
* Na temelju članka 3. stavka 2. točke 14. Uredbe (EU) br. 508/2014, mali priobalni ribolov je ribolov kojeg obavljaju ribarska plovila čija ukupna duljina ne prelazi 12 metara i koja u povlastici izdanoj za ta plovila nemaju upisane povlačne ribolovne alate iz članka 2. stavka 1. Uredbe Vijeća (EZ) br. 1967/2006 od 21. prosinca 2006. o mjerama upravljanja za održivo iskorištavanje ribolovnih resursa u Sredozemnom moru, o izmjeni Uredbe (EEZ) br. 2847/93 te stavljanju izvan snage Uredbe (EZ) br. 1626/94 (SL L 409, 30.12.2006.)
Primjena u slučaju više povećanja/smanjenja odnosno i povećanja i smanjenja
Na temelju Provedbene uredbe Komisije (EU) br. 772/2014 od 14. srpnja 2014. o utvrđivanju pravila o iznosu javne potpore koja će se primjenjivati na ukupno prihvatljive rashode za određene operacije koje se financiraju u okviru Europskog fonda za pomorstvo i ribarstvo (SL L209, 16. 7. 2014.), ako ista operacija udovoljava više kriterija iz Priloga I. Uredbe (EU) br. 508/2014, isti se primjenjuju kako slijedi:
– ako je na istu operaciju primjenjivo više povećanja postotnih bodova, primjenjuje se samo najveće povećanje;
– ako je na istu operaciju primjenjivo više smanjenja postotnih bodova, primjenjuje se samo najveće smanjenje;
– ako je na operaciju primjenjivo jedno dodatno povećanje postotnih bodova ili više njih i istodobno jedno dodatno smanjenje postotnih bodova ili više njih, primjenjuje se samo najveće smanjenje.
Na temelju članka 95. stavka 2. točke a) Uredbe (EU) br. 508/2014, intenzitet potpore iznosi 100 posto ukupnih prihvatljivih troškova u okviru operacije u slučaju kada je korisnik iz članka 3. stavka 2. Pravilnika javnopravno tijelo utemeljeno zakonom.
Povećanja/smanjenja u skladu s Prilogom I. Uredbe (EU) br. 508/2014 se ne primjenjuju u slučaju kada je korisnik javnopravno tijelo.
PRILOG II.
PRAVILA I UPUTE ZA PROVEDBU NABAVE
1. Korisnici koji su obveznici javne nabave
1.1. Nabava procijenjene vrijednosti jednake ili iznad pragova za primjenu Zakona o javnoj nabavi (Narodne novine broj 120/16)(u daljnjem tekstu: Zakon o javnoj nabavi)
Ako je korisnik obveznik provedbe postupka javne nabave i ako predmet nabave ima procijenjenu vrijednost jednaku ili veću od pragova iz članka 12. Zakona o javnoj nabavi, on je dužan za nabavu roba i/ili radova i/ili usluga koji su predmet potpore primijeniti odredbe Zakona o javnoj nabavi.
Korisnik je prilikom podnošenja zahtjeva za potporu dužan provesti pripremne aktivnosti za provedbu postupka javne nabave na temelju kojih će Upravljačko tijelo izvršiti administrativnu kontrolu prihvatljivosti troškova i utvrditi najviši iznos potpore. U tu svrhu, korisnik je dužan uz zahtjev za potporu dostaviti dokumentaciju koja je propisana prilogom zahtjevu za potporu koji je dostupan na mrežnim stranicama Upravljačkog tijela (https://euribarstvo.hr/).
Provjeru provedenog postupka javne nabave te konačno utvrđivanje prihvatljivih troškova u odnosu na provedeni postupak obavlja Upravljačko tijelo u okviru kontrole zahtjeva za isplatu te na temelju toga donosi odluku o isplati. U tu svrhu, korisnik je dužan uz zahtjev za isplatu dokumentaciju koja će se propisati prilogom zahtjeva za isplatu koji se objavljuje na mrežnim stranicama Upravljačkog tijela (https://euribarstvo.hr/) i/ili odlukom o dodjeli sredstava.
Odlukom o isplati se ne može dodijeliti veći iznos potpore od iznosa dodijeljenog odlukom o dodjeli sredstava.
1.2. Nabava procijenjene vrijednosti ispod pragova za primjenu Zakona o javnoj nabavi
Ako je korisnik obveznik provedbe postupka javne nabave i ako predmet nabave ima procijenjenu vrijednost ispod pragova iz članka 12. Zakona o javnoj nabavi, isti je dužan za nabavu roba i/ili radova i/ili usluga koji su predmet potpore provesti postupak jednostavne nabave prema pravilima, uvjetima i postupcima utvrđenima općim aktom korisnika kao naručitelja, a koji se donosi u skladu s člankom 15. Zakona o javnoj nabavi.
Ako je korisnik obveznik provedbe postupka javne nabave i ako predmet nabave ima procijenjenu vrijednost ispod pragova iz članka 12. Zakona o javnoj nabavi, isti korisnik je dužan za nabavu roba i/ili radova i/ili usluga koji su predmet potpore provesti postupak jednostavne nabave prema pravilima, uvjetima i postupcima utvrđenima općim aktom korisnika kao naručitelja, a koji se donosi u skladu s člankom 15. Zakona o javnoj nabavi.
Korisnik je prilikom podnošenja zahtjeva za potporu dužan provesti pripremne aktivnosti za provedbu postupka jednostavne nabave na temelju kojih će Upravljačko tijelo izvršiti administrativnu kontrolu prihvatljivosti troškova i utvrditi najviši iznos potpore. U tu svrhu, korisnik je dužan uz zahtjev za potporu dostaviti dokumentaciju koja je propisana prilogom zahtjevu za potporu koji je dostupan na mrežnim stranicama Upravljačkog tijela (https://euribarstvo.hr/).
Provjeru provedenog postupka jednostavne nabave te konačno utvrđivanje prihvatljivih troškova u odnosu na provedeni postupak obavlja Upravljačko tijelo u okviru kontrole zahtjeva za isplatu te na temelju istog donosi odluku o isplati. U tu svrhu, korisnik je dužan uz zahtjev za isplatu dokumentaciju koja će se propisati prilogom Zahtjeva za isplatu koji se objavljuje na mrežnim stranicama Upravljačkog tijela (https://euribarstvo.hr/) i/ili Odlukom o dodjeli sredstava.
Odlukom o isplati se ne može dodijeliti veći iznos potpore od iznosa dodijeljenog odlukom o dodjeli sredstava.
2. Korisnici koji nisu obveznici javne nabave
Korisnici koji nisu obveznici provedbe nabave sukladno Zakonu o javnoj nabavi te korisnici koji su obveznici provedbe postupka javne nabave prema Zakonu o javnoj nabavi u slučajevima kada predmet nabave ima procijenjenu vrijednost manju od pragova propisanih Zakonom o javnoj nabavi i za koje nije potrebno provoditi postupke javne nabave (jednostavna nabava), obvezni su provesti postupak na način opisan u nastavku te dostaviti dokumentaciju propisanu prilogom zahtjevu za potporu koji je dostupan na mrežnim stranicama Upravljačkog tijela (https://euribarstvo.hr/).
POSTUPCI PRIKUPLJANJA PONUDA
U svrhu osiguranja opravdanosti visine troškova korisnik je obvezan prikupiti i odabrati ponude za prihvatljive troškove vodeći se načelima ekonomičnosti, djelotvornosti i učinkovitosti.
Prije podnošenja zahtjeva za potporu korisnik je dužan prikupiti najmanje tri (3) sadržajno usporedive ponude za svaki predmet nabave čija vrijednost je jednaka ili prelazi 35.000,00 kuna (bez PDV-a), odnosno u slučaju kada je trošak nastao prije podnošenja Zahtjeva za potporu i/ili objave natječaja, korisnik je uz račun za taj trošak, dužan prikupiti dodatne dvije (2) sadržajno usporedive ponude.
Za svaki predmet nabave čija je vrijednost do 35.000,00 kuna (bez PDV-a) korisnik je dužan prikupiti jednu (1) ponudu ili dostaviti račun za trošak nastao prije podnošenja zahtjeva za potporu i/ili objave ovoga natječaja.
Kod određivanja vrijednosti predmeta nabave iznosi se zbrajaju kada ih realizira jedan ponuditelj, bez obzira na njihovu prirodu (oprema, rad ili usluge), u okviru jedne operacije.
U slučaju izravnog prikupljanja ponuda, ponude se prikupljaju putem upita za ponudu koji korisnik šalje prema najmanje tri (3) ponuditelja ako na tržištu postoje tri potencijalna ponuditelja/proizvođača u opsegu obuhvaćenim upitom za ponudu. U slučaju nemogućnosti ispunjavanja uvjeta o kojima je riječ (npr. zbog specifičnosti tehnologije proizvodnje korištene od strane podnositelja zahtjeva), korisnik se obvezuje priložiti detaljno i dokumentirano obrazloženje i dokaze da je proveo istraživanje tržišta te da na tržištu ne postoje tri potencijalna ponuditelja/proizvođača.
Upit za ponudu treba sadržavati najmanje sljedeće elemente:
1. Naziv korisnika
2. Podatke o korisniku i osobi zaduženoj za komunikaciju s ponuditeljima
3. Opis predmeta nabave (tehnička specifikacija/troškovnik). Predmet nabave mora se opisati na jasan, nedvojben, potpun i neutralan način koji osigurava usporedivost ponuda u pogledu uvjeta i zahtjeva koje je javni naručitelj postavio. Opis predmeta nabave ne smije pogodovati određenom gospodarskom subjektu/proizvođaču te ne smije favorizirati određeni model/tip opreme. Opis predmeta nabave sadržava tehničke specifikacije te se, ako je potrebno, nadopunjava nacrtima, projektnom dokumentacijom, crtežima, modelima, uzorcima i slično.
U opisu predmeta nabave navode se sve okolnosti koje su značajne za izvršenje ugovora, a time i za izradu ponude (npr. mjesto izvršenja, rokovi izvršenja, posebni zahtjevi u pogledu načina izvršenja predmeta nabave i slično).
Kod funkcionalnog opisa predmeta nabave mora biti prepoznatljiva svrha predmeta nabave i zahtjevi koji se postavljaju za predmet nabave u tehničkom, gospodarskom, oblikovnom i funkcionalnom pogledu.
4. Način dostave ponuda
5. Rok dostave ponuda
6. Mjesto izvršenja.
Korisnik je između ponuda koje su pristigle kao odgovor na upit za ponude, obvezan izabrati ponudu s najnižom cijenom, a koja zadovoljava sve uvjete navedene u upitu za ponudu.
Iznimno korisnik ne mora odabrati ponudu s najnižom cijenom, ako za to postoje valjani razlozi o čemu će korisnik napisati obrazloženje u sažetku izbora najpovoljnije ponude. U slučaju da korisnik ne navede obrazloženje s razlozima odabira ponude koja nema najnižu cijenu ili u slučaju da razlozi navedeni u obrazloženju nisu opravdani, iznos prihvatljivog troška će se umanjiti sukladno iznosu ponude s najnižom cijenom.
Nakon što prikupi ponude korisnik je dužan izraditi sažetak izbora ponuda koji mora sadržavati najmanje sljedeće elemente:
2. popis ponuda, s nazivima ponuditelja i oznakom ponuda koje su zaprimljene od strane korisnika u odgovoru na upit za ponude za svaki predmet nabave.
3. specifikaciju podataka iz pojedinih ponuda koje su dokaz ispunjenja uvjeta iz upita za ponudu. Kod ponuda za građevinske radove specifikaciju podataka je potrebno napraviti prema rekapitulaciji troškova.
4. informaciju o odabranoj ponudi zajedno s obrazloženjem izbora.
Kod procesa prikupljanja ponuda putem AGRONETA korisnik je obavezan koristiti Uputu za prikupljanje ponuda i provođenja postupka jednostavne nabave koja je dostupna na mrežnim stranicama Agencije za plaćanja (www.apprrr.hr) ili Upravljačkog tijela (https://euribarstvo.hr/). Korisnik je dužan osigurati prikupljanje najmanje tri (3) sadržajno usporedive ponude za svaki predmet nabave čija vrijednost je jednaka ili prelazi 35.000,00 kuna (bez PDV-a).
PRAVILA I OBVEZE KORISNIKA
Korisnik je u obvezi prikupiti ponude poštujući principe zdravog financijskog upravljanja. Iznos potpore može se umanjiti ako se utvrdi da su cijene za robu, radove ili usluge u odabranim ponudama veće od prosječnih cijena istih ili sličnih roba, radova i usluga koje se mogu naći na tržištu.
Korisnik je dužan osigurati nepostojanje sukoba interesa u postupcima koje provodi, tj. korisnik ne smije pribavljati ponude od ponuditelja roba, radova i usluga s kojima je povezan upravljačkim/vlasničkim odnosima niti ponuditelji smiju biti međusobno povezani vlasničkim odnosima u istom ulaganju. Pod pojmom ponuditelja smatra se poslovni subjekt koji je dostavio ponudu za predmetno ulaganje. Korisnik je u obavezi za svaku nabavu dostaviti Izjavu o nepostojanju sukoba interesa te Izjavu o nepostojanju vlasničke povezanosti između ponuditelja u istom ulaganju u slučaju predmeta nabave čija je vrijednost jednaka ili prelazi 35.000,00 kuna (bez PDV-a).
Tijekom administrativne kontrole, Agencija za plaćanja može zatražiti dokaz o vlasničkoj strukturi ponuditelja (izvod iz sudskog registra, izvod iz obrtnog registra, popis prvih 10 dioničara iz registra Središnjega klirinškog depozitarnog društva ili drugi odgovarajući dokument kao dokaz vlasništva, ako se radi o ponuditelju iz inozemstva). Na zahtjev Agencije za plaćanja, korisnik je dužan dostaviti traženi dokument, ne stariji od šest (6) mjeseci na dan dostave traženog dokumenta.
Ako je potrebno tražiti dodatna obrazloženja/ispravke vezano uz dostavljenu dokumentaciju prikupljanja ponuda, Agencija za plaćanja može tijekom postupka administrativne kontrole korisniku izdati Zahtjev za obrazloženje/ispravak (u daljnjem tekstu: Zahtjev za O/I). Korisniku se Zahtjevi za O/I dostavljaju elektroničkim putem na e-mail adresu navedenu u zahtjevu za potporu. Korisnik je u obvezi dostaviti dokumentaciju traženu putem Zahtjeva za O/I putem elektroničke pošte, u roku od deset radnih dana od dana zaprimanja Zahtjeva za O/I od strane Agencije za plaćanja, na e-mail adresu Agencije za plaćanja navedenu na Zahtjevu za O/I.
Za nepravovremene/nepotpune/neprihvatljive odgovore korisnika na temelju Zahtjeva za O/I, Agencija za plaćanja zadržava pravo odbijanja troška što u konačnici može rezultirati odbijanjem zahtjeva za potporu.
Ako se tijekom provjere ponuda utvrdi da su informacije dostavljene od strane podnositelja i/ili ponuditelja lažne ili pogrešne, da dostavljena dokumentacija nije vjerodostojna, da su cijene u dostavljenim ponudama namjerno uvećane, da postoji sukob interesa između korisnika i ponuditelja te sukob interesa između ponuditelja u istom ulaganju, zadržava se pravo odbijanja troška što u konačnici može rezultirati odbijanjem zahtjeva za potporu.
Prikupljene ponude moraju biti izražene u eurima (EUR) za strane dobavljače, odnosno u hrvatskim kunama (HRK) za domaće dobavljače.
Ako je ponuditelj roba, radova i usluga iz inozemstva, ponude i dokazi o vlasništvu (ako budu zatraženi) moraju biti na hrvatskom ili engleskom jeziku.
Ponude moraju biti važeće na dan podnošenja zahtjeva za potporu, osim odabrane ponude/plaćenog računa u slučaju kada je korisnik započeo s provedbom operacije prije podnošenja zahtjeva za potporu i/ili prije objave natječaja. U tom slučaju samo naknadno prikupljene dodatne dvije (2) ponude moraju biti važeće na dan podnošenja zahtjeva za potporu.
Sva dokumentacija mora biti dostavljena u originalnom obliku koji u slučaju ponuda podrazumijeva tiskani ili elektronički oblik, a u slučaju računa tiskani oblik, ovisno o obliku u kojem ponuditelj/dobavljač u okviru svoga poslovanja navedeni dokument izdaje.
Ministarstvo poljoprivrede
Zagreb
Izvor: https://narodne-novine.nn.hr/clanci/oglasi/o8280790.html